Assalamualaikum.. Selamat Datang ke Blog Duniaku Si Merah Jambu ! ʕ•ᴥ•ʔ Jangan lupa follow blog ni, okay ? ✿◕ ‿ ◕✿ Saranghae ❤ ❤ ❤ Life is like riding a bicycle. To keep your balance, you must keep moving ❤ ❤ ❤

Thursday, July 25, 2013

Assalamualaikum Cinta..


       Assalamualaikum Cinta.. Tak habis-habis pasal cinta kan? Kali ini nak cerita pasal CINTA sebab?? Ramai kawan Ainna yang terluka disebabkan cinta manusia ni.. Hmm..

       Cinta? Cinta dengan Allah kekal abadi buat selama-lamanya.. tapi kita sebagai manusia biasa sudah tentu timbul perasaan sayang antara lelaki dan perempuan.. Kebanyakan kawan-kawan Ainna semuanya mempunyai kisah yang sama dan tak terkecuali dengan Ainna sendiri.. Bila kita dah sayang insan yang bergelar lelaki.. sudah tentu banyak yang menyakitkan berbanding yang mmbahagiakan..

       Sekarang ni.. perempuan yang banyak memulakan sesuatu perhubungan.. Dimanakah lelaki?
kawan Ainna ni.. dia suka kat someone.. tapi orang tu dah ada girlfriend.. tapi tak lama.. Diorang pun putus.. Bila time sedih dan kekosongan je dia cari kawan Ainna ni..

      Guna ayat sweet-sweet je.. kalah gula.. tapi last-last dia buat relationship dengan orang lain.. terus tak berhubung dengan kawan Ainna ni.. Bila bergaduh cari balik.. lepastu tinggal lagi.. apea yang dia nak sebenarnya?  Ainna sendiri dah penat tengok dia buat kawan Ainna macamtu.. 

      Tolonglah Stop!! Stop sakitkan hati  perempuan.. Kalau dah tak suka dia jujur je lah.. tak payah mainkan hati dia dah.. Ingat apa? Ha? Masa kawan Ainna nak lupakan dia.. dia datang balik.. sekarang dia stop contact langsung lepas dah buat relationship baru kat facebook..

Perempuan Tak Patut Menangis untuk Lelaki yang Tak Pandai Menghargai Air Mata Itu!


         Sekarang pulak.. Ainna nk cerita pasal diri Ainna sendiri.. Disaat Ainna dah mula lupakan dia.. Wajah dia sering muncul di hadapan Ainna.. Apa lagi yang awak nak lepas dah sakitkn hati saya? Then, bila awak nampak saya.. awak takut? kenapa? Awak pandang belakang? Awak sedar agaknya apa kesalahan awak dulu kot? maybe? tapi adatlah kan kalau pernah bercinta satu sekolah.. mesti selalu bertembung.. hahaha.. #Semoga bahagia dengan hidup awak.. :')

     Awak memang cute.. jujur ssaya cakap.. First time saya tengok awak jantung saya berdebar-debar dan saya tak pernah rasa tu.. Beruntungnya lah awak buat saya macamtu.. walaupun saya sedar beza umur kita 4 tahun.. awak senior saya.. Saya kena hormat awak..

     Bila saya fikir-fikir balik.. semua yang berlaku sekarang ni.. macam mula-mula saya kenal ngn awak dulu.. Saya taknak kenangan ni berulang... 

     Tolonglah Jangan Menambahkan Parut Di hati Saya Lagi.. Kerana Luka Yang Lama Masih Belum Sembuh.. Bila Dah Nak Sembuh Awak Muncul Kembali..

     Semua orang ada kisah tersendiri.. Ada cara tersendiri untuk menyelesaikannya.. Berfikir Secara Matang Dan Teruskan Hidup untuk Berjaya di Dunia dan di Akhirat..

      In Shaa Allah.. #aamiinn.. Tutup buku lama , buang jauh2.. Bukak buku baru dgn 1001 cerita yg baru.. :') Assalamualaikum..



Dalam kita melangkah sehari-hari,
Kadang-kadang kita diuji dengan ujian yang terasa berat hingga kita terduduk dan menangis..

Peritnya terasa,
tetapi ketahuilah dan renungkan kembali ke dalam diri kita,
... kerana mungkin air mata yang hadir itu kerana dia mahu kita menjahit semula sejadah iman kita yang terkoyak lantaran ada langkah-langkah yang tersasar daripada keikhlasan..

Air Mata itu bukan selamanya..
Setiap kesedihan pasti akhirnya kebahagiaan..
Jangan sedih..
Allah kan selalu ada..

No comments: