Assalamualaikum.. Selamat Datang ke Blog Duniaku Si Merah Jambu ! ʕ•ᴥ•ʔ Jangan lupa follow blog ni, okay ? ✿◕ ‿ ◕✿ Saranghae ❤ ❤ ❤ Life is like riding a bicycle. To keep your balance, you must keep moving ❤ ❤ ❤

Friday, December 12, 2014

Kata-kata Best di Twitter !

Have Fun

______________
  • Aku memang nampak tenang tapi dalam otak aku, aku dah tampar kau tak kurang dari 78 kali
_____________
  •   "orang melayu punya 'otw' bukanlah bermaksud 'on the way' tapi 'omaigod terlupa weh'. sebab tu lambat."
_____________
  •  "Seronok jadi bintang, takde siapa boleh pegang." "Lagi seronok jadi matahari, takde siapa mampu pandang." "Jadi tunggul lagi seronok, takde sape kesah"
_____________
  •  Manusia memang hebat. Sebab apa? Mulutnya ada didepan, tapi boleh mengata dibelakang !
_____________
  •  Bukan susah nk jadi susah. Bukan senang nk jadi senang. Hidup tak semudah seperti yg kau sangka.
_____________
  •   Tugas lelaki single hanya 1. Membahagiakan awek orang.
_____________
  •  Aku expect takkan meraung di tengah jalan, ya memang betul. Tapi menangis di bahu kawan. Silence but strong.
_____________
  •  Seseorang yang mencintai kelemahanmu jauh lebih berharga daripada ratusan orang yg mencintai kelebihanmu.
_____________
  •  Putus cinta tiada masalah , tapi yang bermasalah dah putus tapi masih cinta
_____________
  •  Paling menyampah bila kita dah ada mood nak chat , dia ungkit benda buruk pasal kita then balas macam bodoh. Abuthor.
_____________
  •  " Disana dia happy , bahagia. Disini terhegeh-hegeh rindukan dia and dia langsung tak peduli. Sakit "
_____________
  •  " Sabar adalah sifat yang paling susah untuk dimiliki oleh seseorang manusia "
_____________
  •  Bila tangkap gambar ramai2 tengok muka sendiri je. Kalau muka sendiri ok satu gmbr kira ok. Kalau muka sendiri hodoh gmbr tu dipaksa delete
______________
  •  Bila kita jadi junior, kita akan rasa budak senior ni poyo tapi bila kita dah jadi senior, kita akan tengok bebudak junior ni gedik. Normal.
_______________
  •  Wujud lagi kea laki yg suka baca novel2 cinta ni
_______________
  • asal drama melayu je mesti ada 2 orang yang takde kerja lain melainkan nak ganggu hubungan hero dgn heroin je
_______________
  •  Punca hati tak tenang: baran/pendendam/hasad dengki/bakhil/ tamak/tidak sabar/ego/riak/cinta dunia.
______________
  •   skali kita lukakan hati dia dgn kata kata, sampai mati dia akan ingat walaupun dia tetap mesra dgn kita
______________
  •  Orang lawa "tudung senget pun lawa" Aku "tudung paling lawa di dunia masih hodoh T.T""
______________
  •  Aku pernah menipu sebuah pusat membeli belah dulu. Nak tahu aku buat apa? Aku pergi sana, aku tak beli pape pun. Padan muka dia.
______________
  •  Saya suka bila awak ambil berat pasal saya, saya terharu bila awak panggil saya sayang, tapi saya cemburu bila awk dh mula layan orang lain
______________
  •  Tak semestinya orang yang latar belakangnya dulu buruk tak boleh berubah menjadi baik. Manusia anytime boleh berubah cuma perlukan masa. :)
______________
  •  Mereka yang selalu bersabar bukan karena gagal, namun mereka menunggu saat yang paling tepat untuk menikmati sebuah kebahagiaan
______________
  •  Dapat result baik tapi tak dapat apa yang aku nak takpelah. Aku tahu kemampuan mak ayah aku
_______________
  •  Ramai sebenarnya haters kita. Kita je yang tak sedar.
______________
  •  aku ngaku yg aku pilih rupa tapi taklah pilih yg 100% perfect sebab aku tahu dgn rupa x boleh menjamin kebahagiaan hidup aku"
_____________
  •  Mase exam, Solat on time. Tahajjud tak tinggal. Doa mati matian. Dah habis exam? Semue kau tinggal. Kau hipokrit dengan tuhan. KAN?
_____________
  •  "Time sekolah jelah nak berbestfriend forever bagai. Dah masuk U nanti kawan semua talam dua muka" Hmm apa yang kau buat kau dapat balik      
_____________
  • Aku tak kesah Kau nak berkawan Dengan sesape pon. Tapi Tolonglah Jangan rapat sangat. Jangan layan dia lebih dari aku. Aku jealous.
______________
  •  "Fikiran biar matang, ego bagi rendah, baru hubungan selamat"
______________
  •  Bak kata lirik lagu frozen let it go " i dont care, what they're going to say " tu bahasa mudahnya "gi mampus, peduli apa aku"
______________
  •  Takziah untuk bebudak perempuan bawah 15 tahun yg muka matang nak mampos sebab suka mekap dan bergaya mcm orang dewasa
______________
  •  "Nama twitter dia Hidayah. So bila dia follow aku, it be like "Hidayah is followed you" Alhamdulillah. It's time to hijrah -ukhti
______________
  •  " Sekali gua dendam, selamanya gua dendam. Ludah kau bagi, darah aku kasi. "
______________
  •  Sampai bila awak nak selfie pakai camera360??
______________
  •  Mencintai seseorang yang layak untuk dicintai.. dan melupakan seseorang yang tak layak untuk diingati
______________
  •  makin lama aku dengan kau, makin tak hadap aku dgn org lain. sebab kau dah buat aku sayang gila dekat kau "
_______________
  •  bestfriend now be like badfriend .
______________________
    • "orang yang menangis kerana orang yang dia sayang ialah orang yang setia"
    ______________
    •  Dia perempuan , tak mungkin dia nak terkejar kejar dekat lelaki yang dia suka . Sebab apa ? Sebab dia tahu dia perempuan . Biar nampak mahal
    ______________
    •  Kau nak suka seseorang tu boleh... tapi mohon beringat... "Tiada istilah bila kita sukakan seseorang, orang tu kena suka kita balik."   
    ______________
    • Bulan 12 patut diisi dengan memori memori manis. End of chapter 2014.
    _____________
    •  " Friends kat fb, same je macam cawan. Susun banyak banyak dalam almari, tapi tak guna"
    ____________
    •  Selalu ada tangis di balik cinta, begitupun sebaliknya . Kamu harus Tegar hadapi cinta ((:
      Maafkan Saya
      • Jika ada orang yang menghina anda, jangan terburu-buru menyangkal pernyataan mereka. Sepertinya mereka benar.

      •  jangan dikenang masa dulu nanti sampai bile pun kau tak kan berbaik dengan Ex kau biar jadi kenangan Orang tua kata Bunga bukan sekuntum

      •  Adapun bila pasangan kita buruk maka itu adalah ujian bagi kita untuk menjadi hamba-Nya yg sabar. Dan surgalah tempat mereka yg bersabar

      •  Adalah tidak mustahil orang yang paling kita benci sekarang adalah kawan karib kita suatu waktu dahulu.

      •  Hobi perempuan menangis . Hobi lelaki buat perempuan menangis .

      •  Duluku penah cemburu kasih sayangku, setelah org ygku syg peluk yang lain dihadapanku Tpi skrang baruku sedar ksih syg utk semua ,sayang IBU

      •   Wanita susah difahami,ada 1000 1persoalan,tp bila kita tanya,die pun x blh jawab       

      • better sekolah dari cuti.cuti kerja berjoli,habiskan duit,makan,habiskan duit,tdo,makan,tdo,makan.

      • Allah bagi pinjam orang yang kita sayang, sekejap je. Cuba hargai. Susah senang, ada bersama. Jangan menyesal, bila dia dah pergi.
        Try It !  ^_^

        •  Kenapa kena usaha dan tak boleh putus asa? "Kerna Syurga itu, bukan percuma." Gituuu.

        •  " Lawa sangat ke perempuan tu ? " Soalan yg pertama perempuan tanya bila dia jealous.

        •  Siapa yang suka menunggu? Takde siapa kan samalah dengan aku  

        • Don't choose the better person, choose the person who makes you a better you.

        • PT3 . I don't care about my feelings, but I do worry and care about my dearest parents feelings . May Allah grants us kiddos 99 the best

        •  "Rabun ialah salah satu nikmat yang Allah tarik." Boleh jadi,rahmat sebab bila rabun kau kurangkan dosa sebab pandangan tak jelas.


    Assalamuaalaikum, See you guys next time !

No comments: